تا اطلاع ثانوی...؟!

Gate Valve چیست؟!


A Gate Valve, or Sluice Valve, as it is sometimes known, is a valve that opens by lifting a round or rectangular gate/wedge out of the path of the fluid. The distinct feature of a gate valve is the sealing surfaces between the gate and seats are planar. The gate faces can form a wedge shape or they can be parallel. Gate valves are sometimes used for regulating flow, but many are not suited for that purpose, having been designed to be fully opened or closed. When fully open, the typical gate valve has no obstruction in the flow path, resulting in very low friction loss


من خل و چل نیستم. خیلی هم ربط داره این عکس و مطلبی که نوشتم
وقتی ربط چیزیو نمی دونی توی دلت به من نگو ...

بررسی مسئله:

همون طور که در بالا توضیح داده شده Gate Valve ها یا شیر های یک طرفه معمولا برای قطع و وصل جریان استفاده میشه و بیشتر در دو حالت کاملا باز و کاملا بسته استفاده میشن (در هیمن حد بدونین کفایت می کنه)

حالا مسئله اینه که این شیر ها بعضی وقتا خراب میشن و یهو توی وقتی که نباید باز بشن، باز میشن و اگه ماده ای که داره ازش عبور می کنه ماده خطرناکی باشه دیگه واویلا!

طبق تحقیقاتی که من و جمعی از دوستان در JSCBD یا همون
Jondi Shapur Council Of Bikarian DaneshjOOz
انجام دادیم این شیرهای باز و بست در انسان هم وجود داره و بسته به شرایط خاص ممکنه دچار خرابی بشه، بی هوا باز بشه و فاجعه به بار بیاره

یکی از شرایطی که در طراحی این Gate Valve ها برای انسان، خدا یادش رفته در نظر بگیره در شرایط کریتیکال ( فشار زیاد سیال مخزن ذخیره - دبی بالای جریان سیال موجود در مخزن ذخیره و ذیق وقت برای رسیدن به محل تخلیه مناسب بوده ) که باعث شده بود چند روز پیش توی دانشگاه وقتی که آب قطع شده بود و دست شویی ها آت آف ریچ بودن (دور از دسترس)عده ای دچار حالت بحرانی شده و به گزارش Ali - News در محل توالت های دانشگاه حجم عظیمی از سیال که به صورت نیمه جامد و نیمه متمرکز رها شده بوده مشاهده بشه که به دنبال اون بوی نا مطبوعی در گذرگاه شرقی درب توالت ها ایجاد شده بود.

از خبرنگارمون جناب Dj Ali B تقاضا دارم توضیحات تکمیلی از صحنه ای رو که مشاهده کردند برای ما و سایر دوستان ارائه بدن .

با تشکر

پ.ن1: فکر کنم این مفیدترین پستی بود که تا به حال دادم چون 4 خط مطلب علمی داشت
پ.ن2: بیا اینجا که موزیک خوراک دنسه ( وی وی )
پسرا تو بغل دافای با نمک و سبزه ( وی وی )
به چه دختری اسمت پارمیداهه یا که مهنازه ؟!
جنس گوشوارت چیه ؟ بدلیه یا که الماسه ؟!

این روزها همه به مکه می روند شما چطور؟!

این روزها توی دانشگاه هر جا سرک بکشی چند نفر رو در حال نصب پارچه های تبریک و تهنیت و شادباش و خوش آمد گویی زائرین کعبه می بینی

بله خوب. به هر حال به نوعی تعدادی از دوستان گویا این طور که به نظر میاد به گفته خودشون کمی تا قسمتی حاجی و حاجیه شدن و در این بین جو گرفتگی تعدادی از این حاج آقا ها و حاج خانم های جوان در رعایت حجاب و نماز اول وقت در نوع خودش جالبه که به زودی این موج سینوسی جو زدگی هم طی خواهد شد

اما نکته ای که در این بین توجه خیلی ها رو جلب کرده بود و چند روزی سوژه دانشگاه شده بود مطلبی بود که در تصاویر زیر می تونید ببینید:



پس نقطه هات کو ؟!

جالب این جاست که بعد از چند روز یا ماژیک دو تا نقطه براش گذاشتند البته در حال حاضر به دلیل باد شدیدی که چند روز پیش وزیده این پراچه کنده شده و موفق به ارائه توصیر نقطه دار نشدیم


اما در گوشه دیگری از دانشگاه نمونه نقطه دار این پارچه هم یافت شد که خدمتتون ارائه می کنیم:



و اما

به نظر شما این همه پارچه چه موارد استفاده دیگه ای می تونه داشته باشه؟!

خوب اگه منطقی فکر کنیم این همه پارچه فضای زیادی رو می گیره و اگر بشه از اون ها استفاده بهینه کرد قطعا گام بزرگی در صنعت اصلاح الگوی مصرف برداشتیم


در این راستا

دوستان بخش خدمات دانشگاه در پی پاره ای تعمیرات داخلی اقدام به روشی نوین برای سد معبر و مسدود کردن راه برای انجام کارهای تعمیراتی کردند و اون هم استفاده از همین پارچه ها برای بستن راه بود

ببینید:



خوب به هر حال سال اصلاح الگوی مصرف هست و این اقدام می تونه کار مفیدی تلقی بشه

تماس تلفنی عجیب!

عجیب ترین تماس تلفنی که تا به حال داشتید از طرف کی بوده؟!

از طرف یه دوستی که چند سال ازش بی خبر بودین و حالا یهو بهتون زنگ زده؟!

از طرف یه آدم مهم که فکرشم نمی کردید یه روزی باهاش تلفنی صحبت کنید؟!

از طرف یه دخمل خوب که نمیشناسیدش؟!

از طرف استاد یا رئیس دانشگاه؟!

از طرف یه شخصیت علمی برتر؟!

تا حالا به این فکر کردید که اگه یه تماس از خودتون دریافت کنید چقدر می تونه عجیب باشه؟!

یعنی توی خونه نشسته باشید و موبایلتون زنگ بخوره، وقتی به صفحه موبایل نگاه کنید اسم خودتون رو ببینید و قرار باشه با خودتون حرف بزنید؟!

اگه توی همچین شرایطی باشید چه احساسی پیدا می کنید؟!

تعجب؟!

ترس؟!

خنده؟!

...

حتما فوری جواب میدید ببینید قضیه چیه دیگه

اوایل که موبایل گرفته بودم توی لیست اسامی، شماره خودم رو هم به اسم خودم ذخیره کرده بودم

امروز برای اولین بار موبایلم وقتی زنگ خورد اسم خودم رو روی صفحه موبایل دیدم!!!

اااااا یعنیییی چی؟!!!!!!!

چطور ممکنه؟!

موقعی که زنگ می خورد به شماره دقت کردم

شماره خودم بود فقط به جای 0935 اولش 0937 بود!

جواب دادم

یه پسره بود

-          سلام آقا

-          سلام

-          حالتون خوبه؟

-          مرسی شما خوبی؟

-          آقا به شماره ای که الان روی گوشیت افتاد دقت کردی؟

-          آره اسم خودم هم روی موبایل نوشته شده بود

-          آره داداش. فقط یه رقم فرق دارن. من می خوام سیم کارتت رو بخرم

-          ها؟! آقا شما الان کجایی؟!

-          من ؟! بزرگراه اشرفی اصفهانی!

-          من دزفولم ها!!

-          اووووووووووووووووووه. چقدر دوووووووووووووووووور. آقا اگه اومدی تهران حتما باهام تماس بگیر

-          باشه حتما !

-          خدافظ

 

بله. این چنین بود که با خودم صحبت کردم و تعجب رو به شیوه ای نوین تجربه کردم...