شاهکار دیگه ای از من !! این هفته: ماکارونی!

بله دوستان گلم

طبق قولی که به خودم دادم که هر جمعه پخت یک غذای جدید رو تجربه کنم، این هفته هوس کردم بعد از نزدیک به ۵۰ روز ماکارونی بخورم و پخت این غذا رو هم یاد بگیرم.

دیروز سفارشات کلیدی رو از مادر عزیزم گرفتم و امروز با انگیزه بالا شروع به کار کردم.

و اما آموزش پخت ماکارونی به شیوه احسان 12:


1. درست کردن مایه ماکارونی دقیقا شبیه آموزشی هست که در غذای " بابوشکا " توضیح دادم. فقط اینجا سیب زمینی نمیزینم توش


2. همزمان با پخت مایه ماکارونی یه قابلمه آب روی اجاق میذاریم و صبر می کنیم تا آبش جوش بیاد. برای جلوگیری از چسبیدن ماکارونی ها به هم باید توی آب کمی روغن بریزیم (از توصیه های اکید مادر گرامی)


3. آب که جوش اومد ماکارونی ها رو دسته دسته نصف می کنیم و توی آب جوش میریزیم.


4. بعد از ده دقیقه که ماکارونی ها کمی نرم شدن اون ها رو با آب سرد آب کش می کنیم.


5. حالا کف قابلمه نون یا سیب زمینی میذاریم و بعد ماکارونی رو روش اضافه می کنیم. مایه ماکارونی رو هم وسط ماکارونی ها میریزیم.


6. نیم ساعت الی 45 دقیقه صبر می کنیم تا ماکارونی با شعله کم دم بکشه. بعد مخلوط ماکارونی و مایه رو هم می زنیم و می خوریم


برای اینکه صفحه اول وبلاگ سریع بالا بیاد عکس ها رو توی ادامه مطلب میذارم...


پ.ن: مخالفان طرح " پست های آشپزی " که از اون جمله می تونم به مسعود و علی اشاره کنم خیلی اصرار دارن که دیگه از این پست ها ننویسم. برای اینکه عدالت هم رعایت بشه توی این پست یک نظرسنجی انجام میدم تا ببینم این کار رو ادامه بدم یا نه

توی بخش نظرات پاسخ بدید:

آیا مایلید پست های آشپزی وبلاگ من تداوم داشته باشه؟

1. بله

2. خیر

3. فرقی نمی کنه برامون

4. خجالت بکش. مردی گفتن زنی گفتن شرمی و حیایی گفتن

5. پست آشپزی هم مگه میدی تو؟






نظرات 16 + ارسال نظر
مهسا جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:18 ب.ظ

ماشاالله کدبانویی شدی واسه خودتا
عن قریبه که شوهرت بدیم
--------
گزینه ۶.رای ما رو دزدین دارن باهاش پز میدن!


کدبانو نه ! کد اقا
گزینه ۶ نداریم. رای شما باطله

ویدا جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:00 ب.ظ

من با بزرگوار علی موافقم . نزار دیگه ببخشید هااااااااااااااااااااااا. حالا واسه دل خودتم شده یه جا دیگه بنویس .

ویدا جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:02 ب.ظ

میتونی فقط عکسشو بذاری ببینیم ولی توضیح نده.



ممنون از نظرت
ترتیب اثر میدم ان شاالله
امر دیگه ای؟

میلاد جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:32 ب.ظ

اگه می نویسی کامل بنویس. نه این که بخش زیبا و جذاب صابخونه ش رو حذف کنی


به جون خودم یه هفته است چشمم به چشم صابخونه نخورده

خانوم معلم جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:47 ب.ظ

از اونجایی که تند تند مینویسی به نظرم اشکالی نداره
تازه من خوشمم میاد:دی
هی بزنمت تو سر بقیه :دی بگم یاد بگیر یاد بگیر :دی

خوشکلم هستن
ادم گشنش میشه . این قسمتش خوب نیس :دی

خوب خدا رو شکر یه رای مثبت جمع کردیم

اکرم جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ب.ظ

وای چه خوشگله معلومه حسابیم خوشمزه شده
به نظر من به این پست های آشپزی ادامه بده من که خیلی خوشم میاد
بذار همهههههههه بدونن چه هنر هایی بلدی
البته میتونی از بقیه هنرهای کار در خانه ات هم عکس بگیری

مرسی مرسی
آره خوشمزه شده بود
ممنون از نظر مثبتت
من خودمم دوست دارم این پست هام رو
ولی اگر اکثریت بگن از این پست ها ندم منم دیگه عکساش رو اینجا نمیذارم

توی فیس بوک همون عکسای بابوشکا رو گذاشتم ۵۰ نفر اومدن تشویق و تمجید کردن. ( برید ببینید که نگین الکی میگم ) این جا میذارم میان میگن خجالت بکش. این کارا چیه

مهسا شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ق.ظ

اصلا کدخدا !! همون که میگی

فاطی کماندو شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:37 ق.ظ

سلام پست آشپزیتو ادامه بده بسی فیض میبریمممممممممممممم
در گوشی(اون نظرهایی که مخالفن رو زود حذف کن )


ممنون از نظر لطفت
نه بذار باشه
اگه موافقا بیشتر بشن مشت محکمی میشه بر دهان اون ها

مهدی شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 ق.ظ http://irtools1.tk

مردی زنگ نزن به مامانت! خودت با اطلاعات خودت درست کن ببینم بازم میتونی دل مارو آب کنی؟


باشه از هفته دیگه
وی پی انت منو کشته
عجب آی پی شاخی داری

فرناز شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:23 ب.ظ http://www.mochaleokhis.blogfa.com/

گزینه ۱ را انتخاب کردم
به آشپزی ادامه بده
خیلی کارت حرف نداره

وقتی سرآشپز شدی و کتابی تو این زمینه نوشتی یادت نره اسم منم به عنوان مشوق ذکر کنی


مرسییییییی
حتما می نویسم اسمت رو
شاید اصلا کتاب رو تقدیم کردم به خودت توی صفحه تقدیم نامه

علی دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ب.ظ

من با آشپزی کاملا موافقم آشپزی هنریه که مردا رو در مقابل خانوماشون مقاوم ترمی کنه!!!
ولی با آموزش اشپزی مخالفم! چندش آوره واقعا!
پس رای من گزینه ۴
البته به نظر سامان هم احترام می ذارم!

ویدا دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:33 ب.ظ

هان .... هنری برای مقاوم شدن در برابر خانوما!!!!!!!!!!! این درو ببندی در دیگه ای باز میکنم. مگه به همین سادگی. اصن مگه میشه با ما مبارزه کرد. ( علی بگرد تا برات بگرده خانومت)

خانومی پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ب.ظ

سلام همچنان ادامه بده کارت درسته سرآشپز

چشم. ممنون از تشویقت

مینا ۶۶ جمعه 21 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:04 ق.ظ

سلام.خسته نباشین.پسر با ذوقی هستین.تبریک میگم.(به خاطر اشپزیتون)...امروز ۵شنبه .دیدمتون...البته من نمیشناسمتون ولی از رو عکساتون ناخوداگاه خیره شدم بهتون!!!اردبیل.بازار.ساعت 18.۳۰...بد جور شال کلاه کرده بودین!!هوا اینجا خییییلی سرده که دستکش دستون کردیییین؟؟؟؟؟Hava ki yakhchidii.gozal havada daskeeeeesh.da olmadiikiii...siz iki il ardabilda olajakhsoooz pas adat eleyooon booo haviya


ااااااااااااااااااا فکر کنم درست دیدییییییییییییییییییی
چه اتفاق جالبیییییییییییییییی
آره من اون موقع بازار بودم
فکر کنم درست دیدین
چون همون طور که میگین دست کش دستم بود
هوای اینجا واسه من خیلی سرده
پوستم خشک شده تو همین مدت کم. اگه دستکش نذارم ترک می خوره کم کم
خوب میومدین خودتون رو معرفی می کردین آشنا می شدیم

مینا ۶۶ شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:52 ق.ظ

سلام.نشد که بیام.توو ماشین بودم.یادتون هست؟در ضمن یه چیز یادم نرفته بگم اردبیلی ا به اب معدنی میگن اب واتا.نه این که اب واتر!!!!چون این اب واتا ساخته خود اردبیله.از چشمه گرگر.فعلا همین اطلاعات کافیه.

نه والا من یادم نیست
شما مطمئنی من رو درست دیدی؟
من یه بلوز زیپ دار کاموایی خاکستری تنم بود و دستکش مشکی دستم بود. ریش پروفسوری هم دارم درست دیدی؟

آها پس اون آب واتا بوده !
عجب ! جالب بود !! ممنون که گفتی
آره همه آب معدنیای اینجا اسمشون واتاهه
درسته میگن کارخونش مال رضازادست؟

مینا شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:19 ب.ظ

مطمئنم.خب مشخصاتی که دادم همگی مورد تایید شما بود.حتی زمان و مکانش رو هم تایید کردین! نه کارخونه به نام ایشون نیست

آره فکر کنم درست دیدین
اتفاق جالبی بوده به هر حال

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد