خادم مسجد

روز جمعه توی وقت استراحت بین کلاس پایپینگ از بچه ها جدا شدم تا هم برم توی مسجدی که اون نزدیکیا بود نماز بخونم و هم اینکه برم و موبایلم رو بدم به طرف تا واسم سیم آنتنش رو جا بندازه.

وارد مسجد که شدم ژاکتم رو در آوردم و رفتم که وضو بگیرم. دیدم خادم مسجد اومد و به ترکی یه چیزی بهم گفت که یه کلمه از بین حرفاش فهمیدم که می گفت مایع دستشویی...


-          مایع دستشویی اینجاست؟ آها ممنون

بعد از اینکه وضو گرفتم اومدم نماز بخونم که دوباره خادم مسجد اومد. حالا که فهمیده بود ترکی بلد نیستم با فارسی گفت:

-          دستمال کاغذی بدم بهت دست و صورتت رو خشک کنی؟

-          نه ممنون. خودش خشک میشه...

نماز که خوندم دوباره خادم مسجد اومد بالای سرم...

-          قبول باشه.

-          ممنون

-          چایی حاضره. بریزم برات؟

-          نه حاج آقا دستت درد نکنه. خیلی ممنون

-          بریزم.

-          نه ممنون تعارف نمی کنم

-          بذار یه دونه بریزم برات

-          باشه. ممنون

یه چایی برام ریخت و یه چهارپایه برام آورد که روی زمین نشینم...

-          بچه اینجایی؟

-          نه حاج آقا. من بچه جنوبم. دزفول. من اینجا دانشجو ام. امروز یه کلاسی داشتیم این دور و ورا. الان بین کلاسمه. گفتم بیام نمازم رو بخونم. ساعت 2 دوباره کلاس دارم.

-          جنوب!! من سال 43 اونجا سرباز بودم. خیلی گرمه! بازم میای این ورا؟

-          نه دیگه. فکر نمی کنم. کلاسم امروز تموم میشه.

-          آها

-          خوب حاج آقا دستت درد نکنه. با اجازه من برم.

-          ناهار خوردی؟

-          نه ولی یه چیزی بیرون می خورم. ممنون

-          حالا کجا می خوای بری؟ هنوز که زوده.

-          نه دیگه برم! آخه باید برم موبایلم رو بدم تعمیرکار

-          آها. باشه. به سلامت

-          ممنون حاجی. خداحافظ شما

من که اون همه عزت و احترام برام جالب بود! نمی دونم علتش چی بود. از کم بودن نماز گزار هایی که فقط 4 نفر بودن بود؟! از این بود که جوونی رعنا مثل من رو دیده بود و به وجد اومده بود؟! نمی دونم واقعا! ولی خاطره جالبی بود برام...


پ.ن: چقدر این شکلک رو زدم توی این پست

نظرات 2 + ارسال نظر
مینو دوشنبه 8 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:37 ب.ظ

آخی ،احتمالا تنها بوده دلش می خواسته با یکی حرف بزنه

مرتضی جمعه 12 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:43 ق.ظ

آخی!
چند وقت پیش یه پیرمردی تاکسی داشت منو سوار کرد.
.
.
.
وقتی پیاده شم خیلی نازاحت شد

بچه خوشگل!!!!!

بچه خوشگل خودتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد