چایخونه های اردبیل


یکی از چیزهایی که از روزای اول اومدنم به اینجا توجهم رو به خودش جلب کرده بود و برام جالب بود و همچین چیزی رو حداقل توی شهر خودمون ندیده بودم چایخونه های سنتی اردبیل بود که هنوز مثل قدیما دایر هستن و حسابی هم مشتری دارن و یه جورایی میشه گفت تفریح شماره 1 مردهای اردبیلی همینه. پیر و جوون، پولدار و فقیر از ساعت 8 صبح! حتی قبل از اینکه مغازه های بقالی اطراف چایخونه باز شده باشه توی چایخونه مشغول چایی خوردن و قلیون کشیدن هستن.


البته چایخونه های الان به سبک قدیم ساخته نشده که میزها دور تا دور مغازه بود. الان عین سینما شده، میزها ردیف پشت سر هم چیده شده و وقتی از جلوی چایخونه رد میشی صحنه ای که می بینی در نوع خودش جالبه. کلی آدم می بینی که همه به یه جا خیره شدن که اونجا یه دونه تلویزیون گذاشتن و همه نی قلیون توی دهنشون و مشغول قلیون کشیدن هستن.


واسه من جالب تر از خود چایخونه، ماشین هاییه که می بینم جلوی چایخونه توقف می کنن تا چایی بخورن و قلیون بکشن. واسه همین یه عکس براتون گرفتم! زانتیا، سمند، 206، KIA !! اون ماشین KIA حداقل 45 میلیون پولشه ! یعنی تفریح شماره 1 این پولداره هم همینه! اتفاقا این ماشین رو زیاد می بینم.


نمی دونم شاید توی شهر شما هم هنوز از این چایخونه ها باشه ولی من توی این 22 سالی که از عمرم گذشته توی دزفول همچین چیزی ندیده بودم!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد