قدم زدن تو دمای منفی 4 درجه

قبل از اینکه از دزفول خارج بشم و بیام اردبیل سردترین دمایی که توی زمستون های دزفول تجربه کرده بودم شاید 5، 6 درجه بالای صفر بوده ولی تنها جایی که می تونستم یک دمای زیر صفر رو تجربه کنم جایی نبود جز فریزرمون


ترم 8 که بودیم دو تا درس " سیستم های تهویه مطبوع " و "سیستم های تبرید و سردخانه " رو داشتیم که من درس اول رو برداشته بودم ولی چون خیلی از بچه های کلاس درس دوم رو هم داشتن، هر بازدید علمی که می رفتن من هم خودم رو قاطیشون می کردم و باهاشون می رفتم. این بود که اکثر وقتا به خاطر قاطی شدن و من و امثال من توی جمع اونایی که می خواستن برن بازدید، کیک و ساندیس ها کم میومد و به همه نمی رسید.


توی یکی از این بازدیدها به یکی از سردخونه های میوه دزفول رفتیم و اونجا اولین باری بود که دمای منفی 10 درجه رو توی یکی از سوله های سردخونه تجربه کردم که تجربه ای بس جالب و دیدنی بود. اون روز عین این ندیده ها من و یکی دیگه از بچه های دزفولی هی می گفتیم اااااااااااااااا چه باحاله !! ولی اون موقع آیا واقعا فکرش رو می کردم که 1 سال و نیم بعد قراره توی همین هوا قدم بزنم و برم دانشگاه؟ واقعا کی فکرش رو می کرد؟


دیروز صبح یهو دمای اردبیل اومد پاین و وقتی دما رو با موبایلم چک کردم و دیدم منفی 4 درجه است حسابی ذوق کردم. موقع رفتن به دانشگاه عین این ندیده ها همش این شکلی بودم :. خوب، دمای منفی 4 درجه اونجوری که فکر می کردم سرد نبود. البته چون دیروز صبح هیچ بادی نمی وزید اون طور به نظر میومد. همون روز بعد از ظهر داشتیم توی هوای 8 درجه که بادی با سرعت 37 کیلومتر در ساعت هم می وزید از سرما یخ می زدیم.


پس نتیجه گیری اخلاقی که از این پست می کنیم اینه که: احساس سرما با دمای هوا و سرعت وزش باد نسبت مستقیم داره و شاید بعضی وقتا هم با توان دوم سرعت باد نسبت مستقیم داشته باشه که در این بین از تاثیر پارامترهایی مثل جنس لباس و شلوار و وضعیت قرار گرفتن دست ها نسبت به بدن هم نباید چشم پوشی کرد. با این تفاسیر می تونیم رابطه زیر رو در نظر بگیریم:



در این رابطه T درجه حرارت بر حسب درجه سانتیگراد، U سرعت باد، رو چگالی لباس و تتا زاویه قرار گرفتن دست ها نسبت به بدنه که مشخص می کنه چه حجمی از هوا از بین دست ها و بدن آدم رد میشه که برای تبدیل به رادیان و مشخص کردن موقعیت دست ها در یک دایره 360 درجه اون رو تقسیم بر 2 پی کردیم. ضرب کردن معادله در یک ثابت مثل بتا می تونه حالت تقریبا مساوی رو برای ما ایجاد کنه که اسم این ثابت رو ثابت احسان گذاشتم


خوب دیگه زیادی چرت و پرت گفتم. فعلا خداحافظ همگی...

نظرات 5 + ارسال نظر
خانوم معلم چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:16 ب.ظ

چرا فک کردی من ادبیاتی میشینم این معادلات رو میخونم ؟:دی

خانوم معلم چهارشنبه 17 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:17 ب.ظ

تازه امسال که اصن هوا سرد نیس
اینجا که اصلا هوا مث سالای قبل نیس
نه بارونی
نه ابری
نه برفی
:(

آره اینجا هم میگن ار هر سال گرمتره

ویدا پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ب.ظ

معکب حل کردی!!!!!!!!!!!!!!! مکعب حل کردی!!!!!!!!!!!! بابا ای ولا.

ویدا پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:24 ب.ظ

ای خانوم معلم راس میگه. دلمون واسه یه بارون و برف پوسید.
واسه برف بازی سال قبل.

فرناز پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:15 ب.ظ http://www.mochaleokhis.blogfa.com/

عجب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد