بی اینرنتی

پنجشنبه هفته پیش طبق معمول هر روز، بعد از بیدار شدن از خواب و خوردن صبحونه، اولین کاری که کردم این بود که کامپیوترم رو روشن کردم تا ببینم دیشب چیا دانلود شده ولی متوجه شدم که نصف شب اینترنت قطع شده بوده و تا صبح هیچی دانلود نشده.


هر چقدر هم سعی میکردم به اینترنت وصل شم موفق نمیشدم. با خودم فکر کردم شاید مشکلی توی شبکه به وجود اومده و چند ساعتی نت قطعه. منم کار خاصی توی نت نداشتم و بیخیال شدم. بعد از ظهر اون روز هم با بچه ها رفته بودیم بیرون و مسئله قطعی اینترنت فراموشم شده بود. تا اینکه شب با خودم گفتم نکنه مشکل از تلفن باشه؟!


تلفن رو برداشتم و خواستم شماره موبایل خودم رو بگیرم که دیدم بلللله! میگه که تلفن به خاطر پرداخت نکردن بدهی یک طرفه شده! ولی مسئله این بود که من اصلا از تلفن استفاده نمی کردم که بخواد بدهی بالا آورده باشه.


اون موقع بود که یاد تماس تلفنی یکی دو هفته پیش افتادم که یه خانوم که البته صدای ضبط شده بود به ترکی یه چیزایی در مورد تلفن و بدهی و این حرفا گفت و منم هیچی نفهمیدم و بعدش هم تماس قطع شد. من هم پیگیری نکرده بودم. ولی ظاهرا منظورش این بوده که قبض دوره بهمن تا فروردین پارسال پرداخت نشده و به خاطر این تلفن قطع میشه! اینم از مشکلات بلد نبودن زبان ترکی!


از پنجشنبه هفته پیش اینترنت و تلفنم قطع بود. منم که معتاد اینترنت! از اون هفته تا الان نمی دونید که چی کشیدم! خمار خمار! شنبه رفتم و بدهی 3 هزار تومانی تلفن که فقط پول آبونمان بود رو پرداخت کردم و تلفن وصل شد ولی اینترنتم همچنان قطع بود. با پشتیبانی ای دی اس الم تماس گرفتم. گفتن از طریق 117 پیگیری کن. به 117 زنگ شدم، شمارم رو ثبت کردن و فرداش یه نفر زنگ زد و گفت مشکل چیه؟ که البته طرف هیچی بارش نبود و اصلا نمی دونست ای دی اس ال چیه! خلاصه دوباره مجبور شدم کار رو از طریق شرکت آی اس پی پیگیری کنم. اونا هم هی امروز و فردا کردن تا اینکه بالاخره دیروز اینترنتم به مدت 5 دقیقه وصل شد و البته موقعی که می خواستم این پست رو بنویسم دوباره قطع شد!


خلاصه بی اینترنتی به من یه نفر اصلا نمیسازه. یعنی اگه می خواین من رو شکنجه بدین کافیه اینترنتم رو ازم بگیرید که هم برام شکنجه روحیه هم جسمی!


امروز مشکل تلفن رو که به شدت خش خش می کرد به پسر صابخونه گفتم و اومد و جعبه تقسیم ها رو باز کردیم و دیدیم که سیم تلفن مشکل داره. سیم تلفن رو عوض کردیم و بالاخره هم تلفن درست شد و هم اینترنت.


ولی خداییش این یه هفته واقعا سخت گذشت!! امیدوارم دیگه بی اینترنت نشم!

 

نظرات 13 + ارسال نظر
ویدا چهارشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:14 ب.ظ

از اعتیاد نوشتی.ماهم شدیدا همدردتانیم.
اصلا خمار خماریم وقتی یک روز نداشته باشیمش.
خوب تحمل کردی.یک هفته ، ینی امیدوار باش بتونی ترکشم کنی.

اگه از اعتیاد خود میترسید...اگر نگران خودتان هستید و...
دیگر نگران نباشید...

راه حلشم نمیدونم.

ببببللللله!
تازه دو سال پیش به مدت دو ماه ای دی اس ال نداشتم
نمی دونی چییییییییییی کشیدم
واقعا سخت بود!!!

دخترک پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:38 ب.ظ http://yadam-hast.blogfa

پس مثل من معتادی!
واسه منم همینجوریه، درمان تمام دردا و بیماریا و ناراحتیا و استرس و عصبانیتم اینترنته!
در حدی که تو اداره IP سیستم رو عوض می کنم که بتونم کنار کارم از اینترنت هم استفاده کنم، البته امیدوارم نفهمن..! آخه برنامه ِ خودشون فقط با یه IPخاص بالا میاد.

ایول
از این حرکتت خوشم اوم
یاد جوونیام افتادم که تا یک سال از اینترنت محدود دانشگاه به صورت نامحدود استفاده می کردم

علی پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:50 ب.ظ

عجب بساطس شده! بد اعتیادی پیدا کردی! فردا سرباز می شی اینم که مواد نیست تو پادگانم بهت برسه! خمار می شی داغون میشی!

رهگذر ثانیه ها جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ق.ظ

سلام.خوبید؟
منم مثل شما شدیدا معتاد اینترنتم!
یعنی دقیقا وقتی اینترنتمون قطع میشه من روانی میشم!
اینترنت ما یه مشکلی داشته نمیدونم جریانش چیه
ای دی اس ال هم هست ولی یهو داری باهاش کار میکنی میبینی هیچ سایتی بالا نمیاد بعد از یه چند دقیقه هم قطع میشه و به مدت چند دقیقه ای قطع میمونه بعد دوباره وصل میشه و این سیکل هی تکرار میشه !!
یعنی با جیگر خون یه چیزی رو دانلود میکنم !
خلاصه حالا میخوایم شرکت رو عوض کنیم به امید اینکه فرجی بشه !

سلام. مرسی خوبم. شما چطوری؟
بله! اعتیاد بد دردیه!
مال منم بعضی وقتا قطعی داره ولی نه دیگه انقدر که میگین
از پارس آنلاین بگیرین
من ازش راضیم
هم اینجا هم دزفول از پارس میگیرم

رهگذر ثانیه ها جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:26 ق.ظ

راستی الان که نظرات این پست رو خوندم دیدم جمع معتادان هم جمعه ها
کاشکی مرکز ترک اعتیاد به اینترنت راه می انداختیم و جشن تولد دوباره میگرفتیم و از این حرفا !!

بله دوستان همه اینکاره ان
خودمون دسته جمعی می تونیم راه بندازیم مرکز رو

مریم شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:21 ق.ظ

سلام. خوبی؟
پس بالاخره اینترنت راه افتاد.مبارک.....

سلام. خوبم.
آره. مرسی

شهرزاد یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:01 ب.ظ http://shimidankocholo.blogfa.com

سلام
امیدوارم که حالتون خوب باشه ممنون ک از وبلاگم دیدن کردین وبم هنوز تکمیل نشده فعلا دارم مطلب میزارم
وب خوبی دارین
امیدوارم که موفق باشی راستی بخش آشپزی نداره؟

بخش آشپزی که نه ولی قبلا عکس غذاهایی که می پختم رو میذاشتم که یه چند وقتیه دیگه نمیذارم

پشت کوچه ی علی چپ یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:07 ب.ظ http://alichap.blogfa.com

شکنجه ی روحی ت رو می تونم درک کنم اما جسمی رو نه :دی
میشه یه کم بیشتر باز کن قضیه رو عزیزم؟

عدم دسترسی به اینترنت مساوی است با اعصاب خوردی و افزایش استرس متعاقب با آن و

شهرزاد یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:56 ب.ظ http://shimidankocholo.blogfa.com

سلام راستی یادم رفت بگم که من شما رو لینک کردم ممنون میشم شما هم این کارو بکنین

بله دیدم
ولی چرا با این اسم من رو لینک کردین؟
اسم وبلاگ من که " بی اینترنتی " نیست!

فرانک چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 ب.ظ http://azarbayejan.com

سلام .خوبی؟اخی پس حسابی اعصابت بهم ریخته بود .دعا میکنم دیگه همچین اتفاقی برات نیفته.زبان ترکی هم یاد بگیری برات خوبه .خیلی ناراحت شدم

من که اگه یه روز نیام اینترنت خیلی گیج میشم انگار یه چیزی رو گم کردم چی کشیدی توووووووووووووووووووووووووووووووووووو

سلام. مرسی خوبم
آره حسابی حالم گرفته بود
آره زبون ترکی رو هم باید یاد بگیرم دیگه. لازم میشه
حالا خودتو ناراحت نکن

آرام جان پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:08 ب.ظ http://aram-jan.blogfa.com

سلام!
آره اعتیاد بد دردیه!
منم دارم ددوچارش میشم!

آرام جان جمعه 13 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:32 ق.ظ http://aram-jan.blogfa.com

سلام!
دادا احسان من لینکت کردم!
راستی به روزم اگه خواستی بیا!
خوشحال میشم بیای!

امید چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:05 ب.ظ

سلام
ما برگشتیم اردبیل تا تابستون رو زمستون طی کنیم!
اینترنت هم گرفتیم اما از مخابرات جانبازان
۷۰ کیلو بایت سرعت دانلود ۱۲۸ کیلو بیتش هست!!! اما متاسفانه محدودیت دانلود ۴ گیگ در ماهش حالم رو گرفته. من یه زمان روزانه ۱۴ گیگ دانلودم بود. حالا ببین عمل کدوممون سنگین تر بوده و استخونهای کی باید بیشتر درد کنه...
نوشتی شبا دانلود میزاری. آی اس پیت شبا ترافیک مجانیه؟ پارس آنلاین تو سایتش زده بود ۲ شب تا ۶ صبح مجانیه
راستی این بخشنامه ای که گفتن به دانشجوا سرعت ۲۵۶ هم میدن اینجا اجرایی شده؟ آخه ۲۵۶ مخابرات ترافیک ماهانش ۸ گیگه. هر کاری کردم ۱۲۸ بیشتر بهم ندادن
خوش باشی و چله تابستونت مبارک. بپا نچایی امشب دما ۹ درجه میشه

سلام. خوش اومدین!

مبارک باشه
آره برای من از 1 تا 6 صبح مجانیه
پارس آنلاین هم هست.

والا من 256 میگیرم ولی به اصطلاح Up to 1.5 Mbps هستش که سرعت دانلودم 200 کیلوبایت بر ثانیه است

قروبنت. شما هم خوش باشین توی تابستون خنکتون توی اردبیل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد